noscript image for google
<h2>Το Κέντρο μας</h2><p>Στην πορεία ενίσχυσαν την δυναμική μας δύο ακόμη αξιόλογοι συνεργάτες, η ψυχολόγος Καλαϊτζή Αρετή και ο ψυχολόγος Κωνσταντίνος Χρηστίδης.</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychotherapia-ypnotherapia.gr/more.php?l=el&id=5558' >Περισσότερα...</a></div> <h2>Υπηρεσίες</h2><p>Σωματική Ψυχοθεραπεία του Ράιχ Υπνοθεραπεία Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία Συμβουλευτική ζευγαριών Μαθησιακή εκτίμηση παιδιών και εφήβων Συμβουλευτική γονέων NLP EMDR Τραυματοθεραπεία Θεραπεία με τα άνθη του Bach</p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychotherapia-ypnotherapia.gr/more2.php?l=el' >Περισσότερα...</a></div> <h2>Άγχος - Κρίση Πανικού </h2><p>Η κρίση πανικού είναι μια αιφνίδια περίοδος έντονου άγχους, ψυχολογικής διέγερσης, φόβου, στομαχικών διαταραχών και αδιαθεσίας που σχετίζεται με μια ποικιλία σωματικών και </p><div class='bgslideshowmore'><a href='http://www.psychotherapia-ypnotherapia.gr/more3.php?l=el' >Περισσότερα...</a></div>
Previous Next
10 πολύτιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους

 

   10 πολύτιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους

Το άγχος είναι μια από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες καθημερινά λέξεις στην εποχή μας. Το δυσάρεστο όμως είναι ότι αποτελεί και μια από τις πιο συχνές αιτίες των προβλημάτων μας είτε αυτά αφορούν ασθένειες σωματικές και ψυχικές, είτε αφορούν το εργασιακό μας περιβάλλον, είτε την οικογένειά μας, είτε γενικά τις σχέσεις μας με τους γύρω μας. Και δεν είναι να αναρωτιέται κανείς γιατί συμβαίνει αυτό, καθώς στην εποχή που ζούμε όλα κινούνται γύρω μας τρομακτικά γρήγορα, οι δυσκολίες και οι δυσμενείς καταστάσεις ολοένα και αυξάνονται και οι ανθρώπινες σχέσεις συνεχώς δυσχεραίνονται. Είναι αλήθεια πως όλος ο κόσμος αλλά και ειδικά η χώρα μας βρίσκεται σε κρίση, το ερώτημα όμως είναι τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να μην πάθουμε οι ίδιοι κρίση;

Το άγχος έχει αμέτρητους τρόπους να εκδηλωθεί πάνω μας με διάφορα συμπτώματα όπως είναι η εφίδρωση, το τρεμούλιασμα, το σφίξιμο στο στήθος και το στομάχι, τα «κομμένα» πόδια, η αίσθηση ζαλάδας και ναυτίας, η δυσκολία στην αναπνοή, η αίσθηση λιποθυμίας και πολλά άλλα. Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε είτε για να προλάβουμε αυτά τα συμπτώματα πριν εμφανιστούν, είτε για να τα κατευνάσουμε όταν έρθουν;

Παρακάτω ακολουθούν πολύτιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του άγχους:

   1. Χαλαρώστε την ένταση με βαθιά αναπνοή. Καθήστε αναπαυτικά και χαλαρά, κλείστε τα μάτια σας και πάρτε μια βαθιά εισπνοή από την μύτη, κρατήστε για λίγα δευτερόλπετα την αναπνοή σας και εκπνέυστε δυνατά από το στόμα. Η επανάληψη μερικών τέτοιων αναπνοών θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να μειώσετε τα επίπεδα άγχους.

   2. Χαλαρώστε τους μύες σας. Σφίξτε και μετά χαλαρώστε σταδιακά όλους τους μύες σας ξεκινώντας από τα άκρα και καταλήγωντας σε όλο το σώμα και το πρόσωπό σας. Με αυτόν τον τρόπο οι μύες σας θα χαλαρώσουν και θα απελευθερωθεί η ένταση.

   3. Εξασκηθείτε σε μια άσκηση χαλάρωσης. Καθήστε ή ξαπλώστε κάπου πολύ αναπαυτικά. Τεντωθείτε λίγο. Κλείστε τα μάτια και αφήστε όλο το βάρος του σώματός ελεύθερο να το συγκρατήσει το στρώμα. Σκεφτείτε όμορφες εικόνες, ένα ήρεμο μέρος όπου απολαμβάνεται την λιακάδα, τον καθαρό αέρα, τα ζώα, τα νερά, τα φυτά και ό,τι άλλο σας ικανοποιεί. Φανταστείτε ότι είστε πραγματικά σε αυτό το μέρος και χαλαρώνετε για 5-10 λεπτά. Εξασκώντας αυτήν την άσκηση χαλάρωσης μερικές φορές, θα είστε σε θέση να μεταφέρεστε αμέσως σ’αυτό το ήσυχο δικό σας μέρος κάθε φορά που νιώθετε πίεση απλά και μόνο σταματώντας ό,τι κάνετε για λίγα λεπτά και κλείνοντας τα μάτια σας.

   4. Φτιάξτε καθημερινά μια λίστα με τις υποχρεώσεις που έχετε να διεκπεραιώσετε. Προσπαθήστε να τηρήσετε αυτή τη λίστα ώστε να νιώθετε οργανωμένοι και ότι ελέγχετε την κατάσταση.

   5. Αποφύγετε την κατανάλωση καφεϊνης, αλκοόλ, νικοτίνης, πρόχειρου φαγητού και άλλων ουσιών ως μέσω αντιμετώπισης τους άγχους. Μπορεί στην αρχή να σας φανούν βοηθητικά όμως η μακροχρόνια χρήση τους θα σας δημιουργήσει διάφορα άλλα προβλήματα. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και ροφήματα ώστε να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου φυσιολογικά.

   6. Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε αρκετές ώρες κάθε βράδυ (είναι περίπου 7-9 για κάθε άτομο).

   7. Ξεκινήστε  την άσκηση. Είναι ένας καλός τρόπος να εκτονώσετε την έντασή σας.

   8. Αναγνωρίστε τους στρεσογόνους παράγοντες και αποφύγετε όσο μπορείτε την έκθεσή σας σε αυτούς. Καταστρώστε ένα σχέδιο αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων.

   9. Μην τρέχετε να κρυφτείτε από τα προβλήματά σας. Μην καλύπτετε τα συναισθήματά σας. Νιώστε ελεύθεροι να τα συζητήσετε με ένα οικείο σας πρόσωπο και να ζητήσετε τη βοήθειά του όπου χρειαστεί.

   10. Αφιερώστε λίγο χρόνο κάθε μέρα για να κάνετε κάτι για τον εαυτό σας που πραγματικά σας ευχαριστεί.

Αν έχετε δοκιμάσει να ακολουθήσετε τις παραπάνω οδηγίες και παρόλα αυτά νιώθετε ακόμα ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τό άγχος σας, μη διστάσετε να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό, ο οποίος θα μπορέσει να σας βοηθήσει με εξειδικευμένο τρόπο.

Μην ξεχνάτε πως το άγχος είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού κάθε ανθρώπου. Δεν είναι πάντα κακό. Πολλές φορές είναι αυτό που μας κινητοποιεί να κάνουμε πράγματα, που μας προειδοποιεί ότι κάπου υπάρχει κίνδυνος ή που μας βοηθάει να αντιληφθούμε τι είναι σημαντικό και τι όχι. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν το άγχος αυξάνεται σε ανησυχητικά επίπεδα και μας στερεί από την λειτουργικότητά μας. Εμείς είμαστε όμως αυτοί που θα φροντίσουμε τον εαυτό μας ώστε να μην επιτρέψουμε στο άγχος να μας καταβάλλει.  


Ωράριο λειτουργίας

Δευτέρα - Παρασκευή: 10:00 - 19:00
κατόπιν ραντεβού



Εγνατίας 55, Θεσσαλονίκη
Τηλέφωνο: 2315515093  -  Κινητό: 6973745005 
E-mail: 
info@psixologos.com.gr
Υπεύθυνος: ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ